تور تركيه | هتل تركيه تور تركيه | هتل تركيه .

تور تركيه | هتل تركيه

اماكن تاريخي استانبول

تركيه

 

اماكن تاريخي استانبول

تاريخ تركيه ، يادگارهاي بسياري در اين سرزمين بجا گذاشته است كه امروزه از ديدني هاي تركيه بشمار مي آيند . يكي از اين مكانهاي تاريخي ميدان اسب دواني باستاني استانبول است كه در مقابل مسجد آبي (سلطان احمد) قرار گرفته است. اين ميدان در دوران بيزانس محل برگزاري مسابقات ارابه راني بوده است.از اين مكان امروزه با نام محله سلطان احمد ياد مي شود و علت نامگذاري آن به اين نام وجود مسجد سلطان در اين منطقه مي باشد. از ميان بناهائي كه در گذشته در اين مكان وجود داشت ، امروزه فقط ستون هرمي شكل تئودوسيوس ، ستون سنگ مار و ستون كنستانتين باقي مانده است

.turkey-istanbul-hippodrome

ميدان اسب دواني باستاني استانبول

امروزه در اطراف ستونهاي هرمي شكل تئودوسيوس ، ستون سنگ مار و ستون كنستانتين و به تعبيري در قسمت جنوب غربي آن بقاياي ديوارهاي ميدان اسب دواني را مي توان به وضوح مشاهده نمود. علاوه براين مكانها خانه هاي چوبي موجود در محله سوئوك چشمه نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است. در حاليكه بعضي از اين خانه ها بعنوان هتلهاي كوچك اجاره داده مي شوند يكي از اين خانه ها در حكم يكي از جالبترين كتابخانه هاي شهر استانبول تلقي مي گردد.مخزن آب احمد سوم كه در سال ۱۷۲۹ ساخته شد يكي ديگر از ديدني هاي استانبول است. اين مخزن در قسمت ورودي كاخ توپ كاپي قرار دارد. در اين مكان براي رفع عطش شيرهاي آب نصب گرديده است. اين چشمه آبهاي رايگان نمونه اي از آخرين شيوه هاي معماري اعمال شده از طرف عثمانيها است .

موزه راحمي كوچ در محله هاسكوي استانبول قرار گرفته و تاريخ آن مربوط به دوره عثمانيها مي باشد. از اين مكان در گذشته با نام لنگرخانه نيز ياد مي شده است. علت نامگذاري اين مكان با اين نام دست ساخته هاي آهني و استيلي است كه در آنجا وجود دارد. در حال حاضر در اين موزه تركيه پيشرفت صنعتي محقق شده از گذشته تا به حال به شكل مناسبي در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفته است .
موزه كارخانه راحمي كوچ استانبول

موزه كارخانه راحمي كوچ استانبول
موزه فرش استانبول
Carpet museum in Istanbul

از جذاب ترين موزه هاي استانبول ، موزه فرش استانبول است . اين موزه روبروي اقامتگاه ابراهيم پاشا استانبول قرار گرفته است. در اين موزه مي توان مجموعه اي از فرشها و گليم هاي قديمي و عتيقه را كه از دورترين نقاط تركيه گردهم آورده شده نظاره گر بود . صنعت فرش در تركيه نيز از قدمت زيادي برخوردار است .
موزه فرش استانبول

موزه فرش استانبول
موزه اورهان كمال استانبول
Orhan Kamal Museum in Istanbul

از موثرترين جاذبه هاي استانبول ، موزه هاي استانبول است . يكي از اين موزه ها بياد بود اورهان كمال كه روشنايي بخش ادبيات معاصر است با همكاري و پشتيباني مركز هماهنگي هنري و فرهنگي اورهان كمال، خانه وي به نشاني استانبول خيابان جهانگير خيابان آكارسو شماره ۳۲ به موزه تبديل شده است. در موزه اورهان كمال استانبول عكسهاي اورهان كمال ، چاپ اول كتابها ، كتابهاي منتشره به زبانهاي بيگانه ، اتاق كار ، اشياء شخصي و لباسهاي وي به نمايش گذاشته شده است .
موزه اورهان كمال استانبول

موزه اورهان كمال استانبول
موزه هنرهاي اسلامي كاخ ابراهيم پاشا استانبول
Ibrahim Pasha Palace Museum of Islamic Art in Istanbul

گنجينه هاي با ارزشي از مجموعه هنرهاي مذهبي تركيه در موزه هنرهاي اسلامي تركيه كاخ ابراهيم پاشا قرار داردو خود بنا هم از آثار مهم معماري به شمار مي رود پس از اعدام ابراهيم پاشا از اين كاخ به عنوان سربازخانه، زندان،دفتر ثبت وادارات دولتي استفاده مي شد تا اينكه به موزه تغيير كاربري يافت. اين كاخ از مكان هاي ديدني استانبول است كه در سال ۱۵۲۴ در بخش قديمي شهر ناحيه فاتيح بين شاخ طلايي و تنگه بسفر و نزديك كاخ توپكاپي ساخته شد.سلاطين عثماني در زمان اوج امپراطوري شان بناهاي بسيار زيبايي را در اقصي نقاط مناطق تحت كنترلشان پديد آوردند.كاخ سابق ابراهيم پاشا وزير اعظم سلطان سليمان در شهر استانبول كه امروزه از ديدني هاي تركيه است در سال۱۹۸۳به موزه هنرهاي اسلامي تركيه تبديل شد.كاخ ابراهيم پاشا از موزه هاي استانبول كه اين موزه در ميدان هيپودروم درمقابل مسجد كبود استانبول قرار دارد در بخشي از موزه قالي ها و فرشهاي نفيس ،ظروف، گلدانهاي زيبا ، و ابزار و ادوات جنگي قرار داده شده است.ابراهيم پاشا صدراعظم با تدبيرسليمان قانوني معروفترين سلطان عثماني از جمله افرادي است كه به واسطه سريال حريم سلطان در كشورهاي منطقه بسيار معروف شده است.يوناني زاده اي كه سرنوشتي مشابه امير كبير در دوره پادشاهي ناصر الدين شاه داشت و با دسيسه اطرافيان شاه كشته مي شود.وي كه از علاقه مندان هنر و ادبيات غرب بود كاخ زيبايي در نزديكي توپكاپي داشت كه اين كاخ به عنوان يكي از جاذبه هاي ديدني استانبول شناخته شده و بعد از مرگش سرنوشت ديگرگوني يافت.
موزه هنرهاي اسلامي كاخ ابراهيم پاشا استانبول

موزه هنرهاي اسلامي كاخ ابراهيم پاشا استانبول
موزه موزاييك استانبول
Mosaic Museum in Istanbul

يكي از بزرگترين موزه هاي موزاييك جهان ، موزه موزاييك استانبول است كه از نظر تعداد موزاييك متعلق به شهر هاتاي تركيه مي باشد .اين موزه علاوه بر موزاييكهاي مشهور جهاني خود داراي آتوليه موزاييك براي كودكان ، مركز انيماسيون و تفريح كودكان با استفاده از جديدترين تكنولوژي روز جهان ، سالنهاي كنفرانس و بزرگترين مركز كنسرواسيون دنيا نيز خواهد بود. بدليل اينكه بيشتر اشياي آن هنوز در انبارهاي موزه است در دنيا در رده دوم قرار گرفته و منتظر موزه جديد است.موزائيك هاي وجود در اين موزه از دوران بيزانس، كاخ قسطنطنيه و … مي باشند كه صحنه هايي از شكار، تصاوير سلاطين ئ رجال معروف، مردم عادي و مناظر را به تصوير كشيده اند.باستان شناسان تخمين زده اند كه در حياط موزه ۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ميليون قطعه موزائيك كوچك (از جنس آهك و شيشه) به كار رفته است.موزه زيبا و بزرگ موزائيك استانبول يكي از مهم ترين موزه هاي استانبول است كه در نزديكي ميدان سلطان احمد، در بازار آراستا واقع شده است.
موزه موزاييك استانبول
موزه موزاييك استانبول
موزه سنت ايرنه استانبول
St Irene Museum Istanbul

موزه سنت ايرنه نيز همانند موزه ايا صوفيا در اصل يك كليسا بوده و در عين حال جزو اولين كليساهاي ساخته شده در استانبول نيز مي باشد. ساختمان اين كليسا در بخش معبد اوليه مسيحيان قرار گرفته است كه از برترين جاذبه هاي گردشگري استانبول و ديدني هاي تركيه است.ابتدا اين كليسا در قرن چهارم به دستور كنستانتينها بنا نهاده شد سپس توسط جاستينيان ها مورد بازسازي قرار گرفت. اين موزه يكي ديگر از جاذبه هاي تركيه و ديدنيهاي استانبول تركيه به شمار ميرود.
موزه سنت ايرنه استانبول

موزه سنت ايرنه استانبول
موزه صنايع هوائي استانبول
Aviation Industry Museum Istanbul

موزه صنايع هوايي در منطقه يشيل كوي استانبول واقع شده است و يكي از جاذبه هاي گردشگري تركيه وموزه هاي استانبول ميباشد. با بازديد از اين موزه پيشرفت تركيه را در صنعت هوائي از نزديك مشاهده خواهيد كرد. اين موزه يكي ديگر از ديدني هاي استانبول به شمار ميرود.
موزه صنايع هوائي استانبول

موزه صنايع هوائي استانبول
موزه نظامي استانبول
Military Museum Istanbul

موزه نظامي استانبول يكي ديگر موزه هاي استانبول به شمار ميرود. در اين موزه چادرهائي متعلق به ارتش عثماني و هم چنين ساير ادوات جنگي را مي توان از نزديك نظاره گر بود. مارش نظامي مربوط به دوره عثماني كه به نام مهترتا كيمي نيز معروف مي باشد را مي توان بين ساعتهاي ۳ تا ۴ بعدازظهر ديد. اين موزه يكي از برترين جاذبه هاي گردشگري استانبول ميباشد.
موزه نظامي استانبول

موزه نظامي استانبول
موزه هنرهاي زيبا استانبول
Fine Arts Museum Istanbul

موزه هنرهاي زيبا از جالب ترين موزه هاي استانبول و يكي ديگر از جاذبه هاي استانبول تركيه به شمار ميرود. اين موزه در منطقه بشيكتاش قرار داشته و در آن نقاشيها و خطاطيهاي متعلق به قرن نوزدهم تا قرن حاضر گردآوري شده و در معرض ديد همگان قرار مي گيرد .
موزه هنرهاي زيبا استانبول

موزه هنرهاي زيبا استانبول
موزه شهر استانبول
Museum City Istanbul

موزه شهر استانبول يكي از برترين جاذبه هاي گردشگري استانبول در كاخ ييلديز واقع شده و در آن اسناد و مدارك مربوط به تاريخچه شهر استانبول از زمان پيروزي عثمانيها تا به حال نگهداري مي شود. اين موزه يكي ديگر از ديدني هاي استانبول به شمار ميرود .
موزه شهر استانبول

موزه شهر استانبول

موزه كارتون و كاريكاتور استانبول
Caricature and Cartoon Museum Istanbul

موزه كارتون و كاريكاتور در منطقه فاتح در بلوار آتاتورك قرار گرفته كه از برترين جاذبه هاي گردشگري استانبول است. اين موزه در مدرسه غضنفر آقا كه در قرن ۱۶ ميلادي ساخته شده است قرار گرفته است. اين موزه يكي ديگر از ديدني هاي استانبول محسوب مي شود .
موزه كارتون و كاريكاتور استانبول
موزه كارتون و كاريكاتور استانبول
موزه مدرن استانبول
Modern Museum Istanbul

از ديدني هاي استانبول ، موزه اي زيبا ست كه بسيار معروف است . موزه مدرن استانبول در واقع انباري ست در سواحل بسفر كه نمايانگر نقاشي مدرن، مجسمه سازي، عكاسي و ديگر نسخه هاي هنري است كه توانسته در رسانه هاي تركيه و حتي در مقياس جهاني آوازه اي بر هم زند. مجموعه دائمي هنر مدرن تركيه گوياي داستاني ست كه از اواخر قرن ۱۹ آغاز و تا به امروز ادامه يافته است. يك تور با راهنما (آزاد در روز پنجشنبه در ساعت ۳ بعد از ظهر و ۵ بعد از ظهر با تماس و رزرو قبلي البته رزرو تور مي تواند براي روزهاي ديگر در قبال ۱۰ لير براي هر نفر و براي گروه هاي چهار نفره يا بيشتر انجام شود) مي تواند به شما ديدي عالي از هنر تركيه القا كند.اين موزه كه از پر طرفدارترين موزه هاي استانبول است داراي يك فروشگاه، يك سينماي كوچك، و يك رستوران و كافه دلپذير با منظره ي زيبايي به سمت كاخ توپكاپي و درياي مرمره مي باشد البته به همراه غذايي لذيذ و نه چندان ارزان.


برچسب: تصاويري از امكان تاريخي، مسجد سلطان احمد، موزه مدرن استانبول، موزه نظامي استانبول، ميدان اسب دواني تركيه، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۳۳:۳۸ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :